Leveransvillkor
Våra normala leveranstider är 2-7 arbetsdagar beroende på valt fraktalternativ. Beställningar lagda på helger skickas tidigast under måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ber vi dig kontakta vår kundtjänst.
Fraktkostnaden är 39 SEK och är beställningen över 300 SEK är det fraktfritt. Leveransen kommer med DHL.
Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om din beställning. Är det något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta vår kundtjänst.
Ej uthämtade paket
Du måste uppge giltig och korrekt leveransinformation. Om Laila Bagge Beauty AB får tillbaka ett paket som skickats till fel adress eller inte hämtats ut är det beställaren som betalar ny frakt. För beställningar som inte hämtas ut debiteras fraktavgiften på 39 SEK.
Reklamation & Returer
Du som konsument har enligt svensk lag möjlighet att reklamera en vara i upp till 3 år efter köpet, dock inom skälig tid från att ett fel upptäckts. Reklamationsrätten gäller fel som kan härledas till produktionen av varan och gäller alltså inte normalt slitage eller åldrande av produkt. Laila Bagge Beauty AB förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp. Vänligen kontakta vår kundtjänst gällande frågor om reklamationer och returer på info@kolai.se
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.
Ångerrätt
Vid köp av produkter på kolai.se och Laila Bagge Beauty AB har du som kund 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Du är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet.
Vi följer Konsumentverkets rekommendationer för e-handel.
Observera att Laila Bagge Beauty AB inte står för returfrakt.